Tuesday, September 21, 2021

Iowa Brace

 

Disclaimer : Ini bukan post berbayar..I tak perlu jual brace dan sampai sekarang I taktau price brace ni..I am here to assist you whatever I can..selama ni pon takde yg bayar i untuk buat blog ni..so??

(All photos credit in this post are from clubfoot solution website)

Apa benda pula Iowa Brace ni?

Another brace invented by Americans as improvement of Mitchell Brace. Dr Marcuende is one of the team.

Nak jadi cerita, last year I was waiting for MD Orthopedics to reply me on the issues highlighted by few parents mainly due to delivery leadtime. Yelah masa tuh Pandemic covid 19 ni baru start and delivery banyak delay.

So Ponseti International approached me and introduce me to Mr Todd Becker, the MD of Clubfoot Solutions. He is very humble and very passionate about clubfoot treatment. After few times communicate each other on clubfoot matters,  he sent me about 20 Iowa braces. He would like to distribute to whoever needed it most, and most importantly he wants our feedback.

So I decided to prioritise those who really serious on fixing her clubfoot child but can not afford to buy Mitchell, of course must be the member of Clubfoot Malaysia. I have approached few doctors to give me any contact of those in need.

So kelebihan Iowa Brace?




Ini dari pemerhatian saya as comparison to Mitchell Brace. 

✨ Iowa bar tidak mudah dibuka sendiri. However, ada satu clip ni kalau diletakkan ke lubang bar, ia akan mudah untuk mengeluarkan bar.

✨ Material dia adalah fabric dan selesa sebab ada padding yang bagus. Unlike Mitchell diperbuat dari sintetik kulit yang lembut. 

✨ Agak berat berbanding Mitchell. 

✨ Hanya memerlukan flexbar dan boleh dipakai dlm tempoh masa yg lama.

💕 dikatakan lebih murah dr Mitchell kerana it was mess production tetapi sampai sekarang saya tidak tahu berapa price brace ini.

Tapikan saya tetap prefer Mitchell Brace..😍

saya memang hardcore Mitchell Brace..Yang mana kata Dr Amnuay sendiri kata semua brace sama tuh maknanya korang tak kenal dia. He never condemn any brace but he told me Mitchell Brace is the most wonderful, magical n most effective brace. Teringat ada satu member ni siap copy paste ayat Dr Amnuay bagi kat i..

Semata sebab dia terbeli lain brand nak sedap kan hati...aduhaii 😜

Saya masih ada lagi few more size to give away but kena ikut syarat kelayakan..stok terhad..

Please email me if you are interested..

No comments: